Special- og konsulentopgaver

Regnskabs- & Konsulentvirksomhed

Ofte kan der i en virksomhed opstå situationer, hvor der kræves ekstraordinære opgaver. Opgaver, som især mindre virksomheder ikke selv har mulighed for selv at lave.

FH Consulting hjælper med alle slags specialopgaver, og kan som konsulent hjælpe virksomheden igennem disse opgaver.

 

Konsulentopgaver:

  • Forretningsplan
  • Investeringsbudget
  • Forretningsrelevante analyser, kalkulationer og rapporteringer
  • Budget, budgetopfølgning og Forecast
  • Likviditetsstyring
  • Måneds-, kvartals- og årsrapportering
  • Analyse, gennemgang og vedligeholdelse af virksomhedens systemer, processer, procedurer og med henblik på udvikling, planlægning og optimering af virksomhedens arbejdsgange
  • Analyse og gennemgang af virksomhedens omkostninger og udarbejdelse af spareplan
  • Forhandling med bank, forsikringsselskab m.m.
  • Udarbejdelse af materiale til bestyrelsesmøder, bankmøder m.m.
  • Udarbejdelse af APV (arbejdspladsvurdering)

Opstart af firma:

  • Registrering af virksomhed:
  • CVR-nr.
  • Skat (Moms, A-skat m.m.)
  • Virk.dk
  • NemID, Digital signatur
  • Respektive myndigheder
  • Oprettelse af regnskab og udarbejdelse af kontoplan
  • Betalingsløsninger – Herunder indløsningsaftale med NETS, Mobile Pay, terminalaftaler og betalingskortaftaler
  • M.m.

 

Færdiggørelse af regnskab til revisor:

  • Lagerstatus
  • Gennemgang af igangværende ordrer
  • Afstemning af debitorer og kreditorer
  • Afstemning af andre tilgodehavender og skyldige poster
  • Gennemgang af regnskabsårets posteringer
  • Periodiseringer
  • Lønafstemning
  • Dokumentation
  • M.m.